Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ik ga fietsen en neem mee.....

bikeslave
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 apr 2012 08:56

bikeslave 19 apr 2012 12:35

Kijk die mijnheer Trjero heeft wel een punt hoor. Er worden hele dure fietsen aangeschaft en wel zo licht mogelijk natuurlijk en dan gaat men er allerlei attributen aan die fietsen bevestigen, zoals eerder is vermeld. Ik zie vaak mensen met een groot over gewicht op een dure fiets van 7,5 kg rijden. Dan denk ik ga toch eerst een afvallen. Je zet op zo'n manier de wielersport te kakken.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 19 apr 2012 12:40

Ik heb in een zadeltasje een biba, een co2 ding van lyzne, 2 bandenlichters en een minuscul bandplakkertje. In mijn achterzak: telefoon, co2 patroon (past nietin min zadeltas, inbus multitooltje, zakje met geld en verzekeringspasje. Als ik langer weg ga neem ik nog een biba in mijn achterzak mee.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 19 apr 2012 12:53

bikeslave schreef:Kijk die mijnheer Trjero heeft wel een punt hoor. Er worden hele dure fietsen aangeschaft en wel zo licht mogelijk natuurlijk en dan gaat men er allerlei attributen aan die fietsen bevestigen, zoals eerder is vermeld. Ik zie vaak mensen met een groot over gewicht op een dure fiets van 7,5 kg rijden. Dan denk ik ga toch eerst een afvallen. Je zet op zo'n manier de wielersport te kakken.
Ok, omdat de fiets "duur en licht" is mogen er geen 'attributen' op worden gemonteerd? een bel (punt van "mijnheer Trjero") is in eerste instantie voor de veiligheid van jezelf én een ANDER. Ik heb er zelf geen opzitten, maar dit mag eenieder zelf bepalen en heeft daar het volste recht toe.

Ander punt: weleens gedacht dat men (met overgewicht) een fiets koopt om JUIST af te vallen? Sta jij ook bij de sportschool voor de deur te roepen dat men eerst thuis moet sporten (om af te vallen) alvorens men de sportschool mag betreden? Dit is volgens jou dan ook niet bevorderlijk voor het imago van de sportschool?

Nog een punt: een dure fiets rijden met overgewicht? Waar gaat het over? Dus als je zwaar bent, mag je volgens jou geen dure fiets rijden?
Addict R1

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 apr 2012 13:26

+1
bikeslave schreef:Ik zie vaak mensen met een groot over gewicht op een dure fiets van 7,5 kg rijden.
Ik zie vaak mensen die onzin uitkramen en toch op fora worden toegelaten!

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 19 apr 2012 13:41

Iedereen weet toch dat je fiets niet minder dan 10% van je lichaamsgewicht (met geschoren benen) mag wegen?

loos1970
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2011 16:29

loos1970 19 apr 2012 16:31

Ik hoop dat ik een aantal van jullie onderweg nooit tegenkom.........met mijn 98 kilo en mijn 8 kilo fiets. Als ik onderweg ben naar mijn werk inclusief rugzak en een zadeltasje.......Gelukkig heb ik donkere fietskleding, dan zien jullie me misschien wel niet.....

Ik blijf lekker zo rijden. Degene die zich aan mij stoort mag er gewoon langs. Met een gemiddeld tempo tussen 26-30 km.per uur moet dat voor de puristen geen probleem zijn.. :D :D

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 19 apr 2012 22:42

@loos1970 je valt buiten de doelgroep; met 8KG is je fiest veel te zwaar en kan dus ook niet duur zijn! :lol:

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 19 apr 2012 22:58

knutmo schreef:Iedereen weet toch dat je fiets niet minder dan 10% van je lichaamsgewicht (met geschoren benen) mag wegen?
En geschoren armen?

caca
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2010 23:12

caca 19 apr 2012 23:08

Moet altijd lachen om de steeds terugkerende discussies. Maar zonder (terugkerende) discussies geen forum...

Omdat ik voor mijn plezier fiets, neem ik alles mee wat mijn tochten leuk kunnen houden. Gevulde bidons, stuk ontbijtkoek en een reep voor de inwendige mens.
Wanneer je met een lekke band langs de weg staat, is een biba, bandenlichters en een pomp wel handig. Gaan mee dus.

Voor de zekerheid neem ik mijn iphone mee, tientje, pinpas en een (lang geleden in ziekenhuis gemaakt) ponsplaatje met alle nodige info i.g.v. ongelukken.
Liefst prop ik zoveel mogelijk in een zadeltasje omdat ik dat lekkerder fietsen vind dan met volle achterzakken.

O ja, ik heb ook een bel (en een zware fiets...)!

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 21 apr 2012 09:35

:roll: ...dat van die grote smoel sta ik niet echt te kijken. Jammer dat het zo moet, ik stoor me altijd erg aan mensen met een grote smoel op de fiets.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Raf_Madone
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mar 2012 20:11

Raf_Madone 21 apr 2012 10:35

onno1990 schreef:
jeroenkuiper schreef:een echte macguyver heeft natuurlijk altijd ook een rolletje ducktape mee in de achterzak he... :D
Ikke dus.... Is al eens van pas gekomen 8-)

Ik heb alles bij me in een zadeltasje, want anders vergeet ik het:
binnenband.
co2 pompje met 2 patronen.
bandenlichters.
imbusjes in alle maten.
tessa outdoor powertape (is een plakband rolletje ductape)

Ik heb trouwens geen zadeltasje zo groot als een strandbal. Als je je binnenband gewoon goed strak oprolt pas alles er makkelijk in. als ik echt ver van huis ga (bijv. belgie in) dan neem ik nog een extra binnenband mee in me shirt. Ik heb het ooit eens voor elkaar gekregen 2x plat te rijden in een rit, nou die 2e keer sta je dan mooi te koekeloeren.
2 CO2 patronen van 10 gr. of van 16 gr.?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 apr 2012 13:32

Met16 gram krijg je er wel 7,5 tot 8 bar in, andere is 12 gram volgens mij.

Plaats reactie