Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsendrager kopen

ane
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 sep 2014 16:25

ane 28 jan 2015 21:40

Het is inderdaad achterhaald omdat geen enkele van de grote fabrikanten het gebruikt. Ik kan mijn bewering over het stoppen van TL met crankbevestiging niet onderbouwen. Een reden kan ook zijn dat een drager met crankbevestiging duurder is om te produceren. Tenminste als ik de TL vergelijk met een Thule zie ik dikke profielen bij de TL en bij de Thule alleen maar buizen. Ook de nieuwste modellen bij TL zijn veel ranker.

Ik zeg overigens niet dat er iets mis is met een bevestiging aan het frame. Alleen dat er onterecht negatief wordt gedacht over de crankbevestiging.

Maar ik hoop dat ook iemand nog wat mede deelt over zij ervaringen met dragers om Koen te helpen een keuze te maken welk merk en type met framebevestiging hij moet kopen.

KoenNL
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2012 10:06
Locatie: Breda

KoenNL 29 jan 2015 21:17

Bedankt voor de reacties. Interessant om gelijk zo'n discussie te lezen ;)

Ik denk dat het de Pro User gaat worden - goede review en recensies gelezen en de prijs is ook niet te hoog.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 jan 2015 21:43

Bij twijfel een Skoda kopen en fietsen op het dak. Das altijd goed. :) :P

KoenNL
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jul 2012 10:06
Locatie: Breda

KoenNL 29 jan 2015 21:49

Fietsen op het dak kan bij mijn auto ook met dakdragers, maar achterop geeft mij toch een fijner gevoel.

Of het moet zijn dat jullie mij van dakdragers kunnen overtuigen ;-).

vsopking
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 02 aug 2009 16:17

vsopking 30 jan 2015 12:39

Ik heb langer ervaring met crank bevestiging en de Twinny Load.
Werkte op zich goed, maar er zaten ook nadelen aan: De TL is relatief zwaar en onhandig groot.
Vanuit de schuur naar de auto dragen van dat grote ding met snoer en uitschuifbare lampunits was vooral onhandig. Monteren is verder fluitje van een cent.
De beugel op de trekhaak tenslotte is een gemeen uit-stekend ding; waar ik een aantal malen mijn scheenbeen lekker aan heb gestoten. Eigen schuld, moet je oppassen, maar als je vracht in je auto aan het laden bent stoot je zo je poot.
De crankbevestiging heeft mij nooit problemen gegeven. Ik heb er diverse korte ritten mee gereden en 2 vakanties: 1x naar Spanje en 1x naar Sardinië. Op de Duitse autobaan met hogere snelheden; geen probleem, Ja, je ziet in je spiegel je fietsje een beetje bewegen; maar geen schade en de cranks hebben het overleefd.
Ik heb dit jaar mijn auto ingewisseld; voor een wagen zonder trekhaak - dus nou kan ik weer opnieuw gaan bedenken wat ik wil. Trekhaak laten monteren; of nu eens gaan voor dakdragers... lijkt mij ook geen succes.
De TL ga ik denk ik verkopen...

marrcel
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:02

marrcel 01 feb 2015 21:04

TL sloopte de aandrukbus van mijn bb vierkante as. Hollowtech past niet.
TL is wel aan te passen. Ik gebruikte een balk in de krankhouder. Aan de balk maakte ik mijn mtb en racefiets frame vast. Kostte wel elke keer extra tijd om te monteren. Ook altijd schuimrubber tussen frames nodig.
Ik ben blij dat ik daar van verlost ben.
Meer plezier op twee wielen

Plaats reactie