Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kinetic rock and roll hometrainer

Canada33626
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2014 14:11

Canada33626 20 okt 2014 14:23

Goedemiddag,

Ik zag de Kinetic rock and roll hometrainer afgelopen vrijdag op de Bike Motion.
Heb er even op gereden en wat mij op viel is dat de fiets lekker mee beweegt.
Kortom niet het statische wat ik nu heb met de Tacx. Wat er dan weer voor zorgt dat ongeveer na een 45 minuten het probleem 'slapende zak' gaat komen.
Ben dus benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de Kinetic rock and roll.
- Dus hoe bevalt die?
- Zorgt de set up van deze home trainer er voor dat je langer kan trainen?
- En dat de 'slapende zak' niet zo snel voelbaar is?
- Geluid van de trainer (qua vliegwiel)?
- Effecten trainer m.b.v.t. de vloer (momenteel staat mijn Tacx op dunne tegels die de trilling naar de vloer dempen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 20 okt 2014 21:22

Ik heb dus zo'n ding. Daarvoor een tacx (simpel model, cycleforce)

Wat ik dus zeker niet wil in een dergelijke fietstrainer is een vast ding. Alsof je je zadel op een blok beton hebt vastzitten, geen beweging in te krijgen. Vandaar ook dat ik bij de Kinetic Rock n Roll terecht ben gekomen. Ik kan er langer op zitten (en fietsen) dan de tacx voordat de zadelpijn komt. Dit is ongeveer na 90 minuten, afhankelijk van wat je doet. Langer dan 90 minuten op zo'n ding?... zelden. Dus prima zo.

Het geluid is uiteraard een stuk minder dan een trainer op luchtweerstand. Een trainingsmat is eigenlijk een must, alleen al vanwege het zweet. De mat dempt dan meteen wat geluid. Let wel op dat deze trainer meer ruimte, breedte, inneemt dan een vaste trainer. Dit omdat het ding wel stabiel moet blijven met een bewegende fiets en fietser er op. Op zolder met een betonnen vloer en een mat, niemand die last van je heeft.

Wat mooi aan deze trainer met vloeistof weerstand is is dat de vermogenscurve erg constant is. Door de snelheidsmeter in het achterwiel te koppelen aan een laptop via ant+ of bluetooth kan je dan op virtueel vermogen trainen. Trainerroad.com of straks rondrijden op Zwift Island. Met het volgen van een programma van trainerroad.com is het niet of minder saai, je kan effectiever bezig zijn en je progressie/fitheid af en toe meten.

Het ding bevalt me dus!

liegebeest
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:52

liegebeest 22 okt 2014 18:43

Die slapende zak ligt natuurlijk niet aan een trainer he, maar aan je zadel, zithouding en framemaat.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 23 okt 2014 15:51

Heb er op de trainer ook altijd meer last van dan buiten, maar volgens mij komt dat omdat je buiten af en toe wel eens "van nature" uit het zadel komt.

Verder vind ik het ook wel een interessant apparaat, alleen een beetje jammer dat hij geen wattage meet, dat mag je bij die prijs wel verwachten en de upgrade om het wel te meten is ook niet bepaald voor gratis.

Welke ik ook interessant vind is de Wahoo kickr:
http://eu.wahoofitness.com/devices/kickr.html
Oa omdat hij wielloos is en omdat hij open is voor third party software, deze is ook duur trouwens.

Als je meer wilt weten over het geluid van een bepaalde fietstrainer loont het ook vaak om even op youtube te kijken, altijd wel een gek met een decibel meter die gemeten heeft hoeveel kabaal ze maken :)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 dec 2016 07:41

Even een vraag in een oud topic.

Kan het geen kwaad dat je fiets in zo'n trainer heen en weer swingt?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 27 dec 2016 09:23

Dat kan je je ook afvragen bij een vaste trainer. Daar zou je anders heen en weer gaan als het ding niet vast zit. Maargoed, er is genoeg te lezen over of het goed is om je frame, van welk materiaal dan ook, in een trainer vast te zetten.

Anyway, ik heb er m'n Kona Rove frame (stalen ding) met schade, niet geschikt meer voor buiten, op staan dus vraag me dat niet af :-)

Plaats reactie