Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Draaibaar stuur voor stalling?

Nearoth
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2015 11:30
Locatie: Delft

Nearoth 22 mei 2015 11:34

Beste fietsers,

Kunnen jullie mij vertellen of er stuurpennen tekoop zijn waardoor je je stuur een kwartslag kan draaien zodat de fiets makkelijker is op te bergen?
Heb voorbeelden gevonden maar deze lijken nog niet voor verkoop te zijn.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 mei 2015 12:49

Dat kan met elke stuurpen toch?
Je moet dan alleen de inbusjes een slag los draaien wellicht (of met meer geweld: voorwiel tussen je benen klemmen en je stuur draaien).

Maar gaat het om racefiets? mountainbike? stadsfiets?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ronaldh
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:35

ronaldh 22 mei 2015 14:06

Er was een bedrijfje mee bezig (x-fix), al sinds 2000. Maar is nooit wat geworden en zal ook niks worden. Verder ook geen andere voorbeelden meer van gezien.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 22 mei 2015 17:51

zo'n stuurpen wordt veel te zwaar voor een racefiets.
Haal gewoon je voorwiel eruit. En zet je fiets in een standaard of hang hem op.
Waarschijnlijk als je hem wat hoger ophangt je helemaal het stuur niet hoeft te kantelen.

Nearoth
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2015 11:30
Locatie: Delft

Nearoth 23 mei 2015 01:34

Het gaat om een stadsfiets al een wat ouder model. Zoek inderdaad iets als de x-fix.
Er moeten 2 fietsen in de stalling en de sturen zitten elkaar soms in de weg.
Zal anders een stalling beugel moeten gebruiken om de voorwielen op verschillende hoogtes te zetten.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 23 mei 2015 02:07

Nearoth schreef: Er moeten 2 fietsen in de stalling en de sturen zitten elkaar soms in de weg.
En de fietsen naast elkaar in tegenovergestelde richting van elkaar plaatsen brengt geen oplossing in deze stalling ?

Het is maar een idee, ik weet niet hoe klein je bezemkast is ? ;)

Nearoth
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2015 11:30
Locatie: Delft

Nearoth 23 mei 2015 11:00

Het probleem is dat mijn vriendin een zware electrische fiets heeft en moeite heeft om langs mijn stuur te komen om haar fiets eruit te halen (ze kan hem niet optillen). Heb ook een spiegel op mijn stuur die daardoor steeds uit zijn positie is. Doordat de fietsen op de standaard staan (en dus schuin) nemen ze vrij veel ruimte in. Dus een stalling beugel zal wel iets helpen.
Heb ook achterin de stalling een kleine berging (planken) en als ik het stuur zou kunnen draaien zou ik hierbij kunnen zonder de fietsen eruit te halen.
We gebruiken onze fietsen veel dus zie het niet zitten om steeds mijn stuur te moeten afstellen doordat ik de pen heb losgedraaid.

Ik kan wel opklapbare trappers vinden. Het lijkt mij toch dat een stuur meer in de weg zit dan een trapper? Heb geen racefiets dus kan me vergissen.

Ps. Excuses voor evt. typefouten. Kan op mijn telefoon moeilijk dingen teruglezen.

Plaats reactie