Ik heb ergens een keer gelezen dat de UCI accu's wilde verbannen van de fietsen. Dus ook die van de Di2.
Maar dat was ergens eind maart (dus rond 1 april) dus weet niet of het een geintje was.
Electronische SRAM gespot...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Waar kan ik dat vinden?amclassic-fan schreef:Het carbon (niet de composiet) geleidt electriciteit 5x beter dan koper, dus daar moet ook wel wat mee te verzinnen zijn. Probleem is meer dan je altijd een plus en een min kant nodig hebt.
Bij mijn weten is carbonvezel weliswaar een geleider maar lang niet zo goed als koper.
Volgens mij geleidt grafiet stroom en koolstof nog minder.
Koolborstels van electromotoren zijn niet van koolstof maar van grafiet.
De werking van weerstanden berust op de slechte geleiding van koolstof.
Koolborstels van electromotoren zijn niet van koolstof maar van grafiet.
De werking van weerstanden berust op de slechte geleiding van koolstof.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Best toevallig alleen doet hij het op een andere manier.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 23&start=0
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 23&start=0
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5579
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
http://pelotonmagazine.com/goods/sram-w ... ow-so-far/
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- monsieurpinot
- Moderator
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
"Pozzovivo wins at the Giro del Trentino using electronic SRAM gears
Bardet, Peraud, Kadri and Pozzovivo all using prototype wireless system"
http://www.cyclingnews.com/news/pozzovi ... sram-gears
Bardet, Peraud, Kadri and Pozzovivo all using prototype wireless system"
http://www.cyclingnews.com/news/pozzovi ... sram-gears
Phoe, een reactie een jaar later, maar ik zag 'm nu pas....53x11 schreef:Dat hoeft niet per se volgens mij. Mijn draadloze power2max bijvoorbeeld gaat pas aan als je de crank beweegt. Volgens mij wordt er in de uitstand geen stroom verbruikt.roger68 schreef:Tav energieverbruik, op het accu / derailleur deel zal zelfs iets van een hardware aan/uit knop moeten komen omdat anders de ontvanger in dit deel hele dagen/weken (maanden) nodeloos energie staat te verbruiken.
Draadloos cosmetisch idd ietsepietsie mooier, maar verder zie ik geen voordelen.
Overigens zie ik het nut van "gewoon" electronisch schakelen al nauwelijks. Draadloos lijkt me echt volstrekt overbodig en nodeloos complex
Bij de power2max heb je het over de 'zender'. Die kan idd pas aangaan bij gebruik. De 'ontvanger' moet echter wel de hele tijd aanstaan omdat hij moet 'luisteren' of er een schakelcommando komt. Een ontvanger zal dus altijd vwb 'luisteren' aan moeten staan. En dus iets van energie verbruiken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Draadloos vind ik wel een must, meteen een mooi clean frame.
Ik zie geen problemen om het draadloos te doen. Accu duur zal iestje korter zijn, maar zal best wel meevallen.
Je fietsnavi moet je ook elke 10 uur bijladen.
Ben alleen benieuwd hoe enthousiast we zijn als we de prijzen horen.
Op de racer hoeft het van mij niet. de volgende MTB wordt wel electrische schakelen, daar zijn de voordelen veel groter/ het systeem heeft meer opties.
Ik zie geen problemen om het draadloos te doen. Accu duur zal iestje korter zijn, maar zal best wel meevallen.
Je fietsnavi moet je ook elke 10 uur bijladen.
Ben alleen benieuwd hoe enthousiast we zijn als we de prijzen horen.
Op de racer hoeft het van mij niet. de volgende MTB wordt wel electrische schakelen, daar zijn de voordelen veel groter/ het systeem heeft meer opties.