Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Electronische SRAM gespot...

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 mei 2014 16:16

Ik heb ergens een keer gelezen dat de UCI accu's wilde verbannen van de fietsen. Dus ook die van de Di2.
Maar dat was ergens eind maart (dus rond 1 april) dus weet niet of het een geintje was.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 mei 2014 18:19

amclassic-fan schreef:Het carbon (niet de composiet) geleidt electriciteit 5x beter dan koper, dus daar moet ook wel wat mee te verzinnen zijn. Probleem is meer dan je altijd een plus en een min kant nodig hebt.
Waar kan ik dat vinden?
Bij mijn weten is carbonvezel weliswaar een geleider maar lang niet zo goed als koper.

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 22 mei 2014 00:16

Volgens mij geleidt grafiet stroom en koolstof nog minder.
Koolborstels van electromotoren zijn niet van koolstof maar van grafiet.
De werking van weerstanden berust op de slechte geleiding van koolstof.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 23 mei 2014 21:08

Best toevallig alleen doet hij het op een andere manier.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 23&start=0
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 jan 2015 22:09

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 apr 2015 05:30

"Pozzovivo wins at the Giro del Trentino using electronic SRAM gears
Bardet, Peraud, Kadri and Pozzovivo all using prototype wireless system"


http://www.cyclingnews.com/news/pozzovi ... sram-gears

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 24 apr 2015 09:19

53x11 schreef:
roger68 schreef:Tav energieverbruik, op het accu / derailleur deel zal zelfs iets van een hardware aan/uit knop moeten komen omdat anders de ontvanger in dit deel hele dagen/weken (maanden) nodeloos energie staat te verbruiken.
Draadloos cosmetisch idd ietsepietsie mooier, maar verder zie ik geen voordelen.
Dat hoeft niet per se volgens mij. Mijn draadloze power2max bijvoorbeeld gaat pas aan als je de crank beweegt. Volgens mij wordt er in de uitstand geen stroom verbruikt.

Overigens zie ik het nut van "gewoon" electronisch schakelen al nauwelijks. Draadloos lijkt me echt volstrekt overbodig en nodeloos complex
Phoe, een reactie een jaar later, maar ik zag 'm nu pas....
Bij de power2max heb je het over de 'zender'. Die kan idd pas aangaan bij gebruik. De 'ontvanger' moet echter wel de hele tijd aanstaan omdat hij moet 'luisteren' of er een schakelcommando komt. Een ontvanger zal dus altijd vwb 'luisteren' aan moeten staan. En dus iets van energie verbruiken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 apr 2015 21:10

Draadloos vind ik wel een must, meteen een mooi clean frame.
Ik zie geen problemen om het draadloos te doen. Accu duur zal iestje korter zijn, maar zal best wel meevallen.
Je fietsnavi moet je ook elke 10 uur bijladen.

Ben alleen benieuwd hoe enthousiast we zijn als we de prijzen horen.
Op de racer hoeft het van mij niet. de volgende MTB wordt wel electrische schakelen, daar zijn de voordelen veel groter/ het systeem heeft meer opties.

Plaats reactie