Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wedstrijd bandjes

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 okt 2011 13:22

Grip testen ze zo:
Afbeelding

Wel handig als je wilt weten met welke snelheid je onderuit gaat met je autoped.

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 22 okt 2011 16:14

thomwittendorp schreef:
Ps. Verder is het ook nog eens zo dat elk land chauvinistische is. Dus hun eigen merken zijn het beste.

Jammer , jammer , jammer:

Net als @de zwarten die schreef " Omdat ze Conti tubes bovenaan zetten" heb je niet de moeite genomen om deze link, die ik eerder gaf, eventjes te lezen. Als eerste in de rolweerstandproef eindigde namelijk NIET een chauvinistische Duitse band (Conti) maar (1) bij de tubes de Vitt.Open Corsa EVO CX en (2) bij de draadbanden de Veloflex record. (het meest opmerkelijke was daarbij dat draadbanden -in ieder geval op 7,5 en 9 bar- sneller zijn dan tubes)

Zie blz 10 in:
http://www.conti-online.com/generator/w ... 010_de.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ja dan zal jij ook wel op 23mm banden rijden terwijl Gerard Vroomen er achter gekomen is dat 25 mm beter is:
"In general, I think everybody should be riding wider tyres all the time...... So I think the 25mm Evo CX is really the way to go."

http://www.cyclingnews.com/features/cer ... in-belgium" onclick="window.open(this.href);return false;
Roadster

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2011 16:18

het meest opmerkelijke was daarbij dat draadbanden -in ieder geval op 7,5 en 9 bar- sneller zijn dan tubes)
Dat is al enige jaren het geval, alleen de tube-evangelisten willen dit niet horen.

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 22 okt 2011 16:35

lvgh schreef:Grip testen ze zo:
Afbeelding

W e l h a n d i g als je wilt weten met welke snelheid je onderuit gaat met je autoped.
In TOUR van 2011 staat dat Michelin nu de grip in bochten test met een E-bike voorzien van 2 extra zijwieltjes.
De band met de meeste grip ging 6 km/u sneller in een bocht dan de band met de minst goede grip.

W e l h a n d i g om te weten voor de echte racefietsers.
Roadster

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 22 okt 2011 16:56

havana schreef:
het meest opmerkelijke was daarbij dat draadbanden -in ieder geval op 7,5 en 9 bar- sneller zijn dan tubes)
Dat is al enige jaren het geval, alleen de tube-evangelisten willen dit niet horen.
Eigenlijk vind ik het verschil nog het meest opmerkelijk. Er zit potverdorie 10 W verschil tussen een goede band vs tube !! Das toch heel wat.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 22 okt 2011 16:59

thomwittendorp schreef:De speerpunten waar voor mij de band aan moet voldoen:( in willekeurig volgorde)
1.Goede grip in alle weersomstandigheden.
2.Comfortabel rij comfort op alle soorten wegdek.
3.Goede lek bestendigheid, ik heb geen zin om de hele tijd aan de kant te staan.
4.Lage rolweerstand.
een conti 4000 dus :D
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 23 okt 2011 14:02

Niemand Michelin Pro3Race? Ik rijd al jaren met Michelin bandjes en ben daar altijd heel tevreden over geweest. Ik rijd zo goed als nooit lek. Alleen heb ik de indruk dat ze snel slijten.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 23 okt 2011 16:36

roadster schreef:
thomwittendorp schreef:
Ps. Verder is het ook nog eens zo dat elk land chauvinistische is. Dus hun eigen merken zijn het beste.

Jammer , jammer , jammer:

Net als @de zwarten die schreef " Omdat ze Conti tubes bovenaan zetten" heb je niet de moeite genomen om deze link, die ik eerder gaf, eventjes te lezen. Als eerste in de rolweerstandproef eindigde namelijk NIET een chauvinistische Duitse band (Conti) maar (1) bij de tubes de Vitt.Open Corsa EVO CX en (2) bij de draadbanden de Veloflex record. (het meest opmerkelijke was daarbij dat draadbanden -in ieder geval op 7,5 en 9 bar- sneller zijn dan tubes)

Zie blz 10 in:
http://www.conti-online.com/generator/w ... 010_de.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ja dan zal jij ook wel op 23mm banden rijden terwijl Gerard Vroomen er achter gekomen is dat 25 mm beter is:
"In general, I think everybody should be riding wider tyres all the time...... So I think the 25mm Evo CX is really the way to go."

http://www.cyclingnews.com/features/cer ... in-belgium" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn reactie was meer een uitleg over waarom hij(de zwarten) er zo over dacht, daarbij heb ik inderdaad niet naar de gegevens gekeken. Verder kan ik ook geen Duits dus ik zal toch niets wijs worden van die test. Daarbij heb ik alleen gekeken naar wat de zwarten over de test schreef.

Even over de quote van jou met de tekst van Gerard Vroomen. Daarbij geef jij maar een klein gedeelte van wat hij daadwerkelijk bedoeld, dus in dit geval heb jij niet de moeite genomen om de tekst uitgebreid te lezen ;). Het gaat hem erom dat voor slechtere wegen bredere banden moeten worden gebruikt, zodat je met een wat lagere druk kunt rijden= meer comfort. Alleen het moet ook niet overkill worden, te brede banden is ook niet goed. Daarnaast hebben ze het ook over het feit dat de bredere tubes beter op de zipp wielen passen, het heeft dus niet zo zeer met 1 ding te maken.

Wat mij betreft ben ik klaar met die test en andere discussie die niets met mijn initiële vraag te maken hebben. Ik wil gewoon door gebruikers ervaringen van anderen te weten komen wat de beste band voor mij is.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 23 okt 2011 16:43

dorpel schreef:Niemand Michelin Pro3Race? Ik rijd al jaren met Michelin bandjes en ben daar altijd heel tevreden over geweest. Ik rijd zo goed als nooit lek. Alleen heb ik de indruk dat ze snel slijten.
Toen ik net begon had ik Michelin dynamics en daar reed ik continu lek mee, ben dus een beetje huiverig voor Michelin's. Zelfde heb ik nu ook met de continental 4000s, ondanks de goede verhalen van iedereen reed ik daar ook te vaak lek zonder dat er ergens iets scherp zat, dus dan denk ik stootlek, en dat op 8 bar.

Ga even een lijst maken met banden die mij geschikt lijken. Die zal ik straks even plaatsen.

[edit] Hier bij het tabelletje met de informatie die ik heb. De laatste kolom is gebasseerd op het verhaal van de meneer van vittoria, die zei dat rolweerstand lager is bij een hoge tpi waarde. Dus andersom geldt hetzelfde.
Graag zou ik jullie reacties weten op deze banden, dan kan ik de tabel weer updaten.
Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 23 okt 2011 21:14

thomwittendorp schreef:
roadster schreef:
thomwittendorp schreef:
Ps. Verder is het ook nog eens zo dat elk land chauvinistische is. Dus hun eigen merken zijn het beste.

Jammer , jammer , jammer:

Net als @de zwarten die schreef " Omdat ze Conti tubes bovenaan zetten" heb je niet de moeite genomen om deze link, die ik eerder gaf, eventjes te lezen. Als eerste in de rolweerstandproef eindigde namelijk NIET een chauvinistische Duitse band (Conti) maar (1) bij de tubes de Vitt.Open Corsa EVO CX en (2) bij de draadbanden de Veloflex record. (het meest opmerkelijke was daarbij dat draadbanden -in ieder geval op 7,5 en 9 bar- sneller zijn dan tubes)
Mijn reactie was meer een uitleg over waarom hij(de zwarten) er zo over dacht, daarbij heb ik inderdaad niet naar de gegevens gekeken. Verder kan ik ook geen Duits dus ik zal toch niets wijs worden van die test. Daarbij heb ik alleen gekeken naar wat de zwarten over de test schreef.
Ik heb Roadster een PB gestuur omdat ik het niet eens ben met wat hij schrijft.
Hij heeft nagelaten te reageren, maar gezien het nu overkomt alsof ik het artikel slecht zou lezen:
1. Roadster verwart mijn mening over de einduitslag, met de resultaten in de Tourtest over de rolweerstand. Ik heb het artikel helemaal gelezen (in tegenstelling tot Roadster, zie 2), dus ik weet ook wel wat er aan cijfertjes e.d. staat. Voor wie de moeite doet mijn mening over conti te lezen (niet Roadster), het staat in mijn post).
2. Evo CX zit niet in de test. Dat heb ik al eerder gepost, en toch vind Roadster dat ze als beste uit de test komen in het Tour artikel (ziet hij ze vliegen?).

In ieder geval, ik blijf bij mijn mening, en mocht het nog niet duidelijk zijn, die mening is gebaseerd op hoe ik de testmethoden in het artikel interpreteer, na een grondige lezing. Het staat iedereen vrij om daar anders over te denken, maar gelieve niet te insinueren dat ik er zomaar wat uitflap zonder lezen, als dat duidelijk niet zo is.

ivm de tube/draadband discussie: een vol wiel met een superstugge band op 12 bar heeft waarschijnlijk het minst rolweerstand van allemaal, op een rollenbank. Maar of je daar over geaccidenteerde Vlaamse bochtige beton/kassei/putten wegen wilt rijden...Misschien wel op supergladde vlakke Nederlandse rechte polderwegen...

Voor elk wat wils, lijkt me.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 01 nov 2011 18:51

Even dit topic wat omhoog schoppen, zie de 1 na laatste post over een schema van de bandjes, graag zou ik die willen afmaken. Daarvoor heb ik jullie hulp nodig, als jullie je bevindingen hier schrijven voer ik ze in het schema in.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 nov 2011 11:50

Wat was ook al weer dat rekensommetje voor de hoeveelheid bar die in je banden moet?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie