Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Race-buitenbanden

alpine03@hotmail.com
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2014 14:58

alpine03@hotmail.com 24 apr 2014 15:21

Heb een vraagje; ben op zoek naar nieuwe buitenbanden. Ze zijn er in alle prijsklassen, maar ik kan nergens echt een levensduur-test vinden. Gaan die duurdere modellen ook langer mee? vind 40 euro voor een bandje toch wel veel, maar als ze 3x zo lang mee gaan als een band van 21, ligt dat weer anders natuurlijk.

Heb herfst vorig jaar een goedkopere gekocht, maar daar zitten al scheurtjes in het loopvlak, na misschien 3 manden gebruik. Dat kan mede komen door mijn harde banden, maar heb gemerkt dat ik lek rijd als ik dat niet doe.

Iemand een tip voor mij?

Groeten,
"Al je gelukkig wilt worden, moet je dingen doen waar je gelukkig van wordt" (J. Cruijff).

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 24 apr 2014 15:35

Het forum staat vol met ervaringen over buitenbanden, ook wat betreft levensduur en prijs. Heb je de zoek-functie al gebruikt?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 24 apr 2014 15:38

Niets zo voorkeursgevoelig als een bandenkeuze. Voor ieder merk zijn wel voor en tegenstanders te kiezen. Over het algemeen is het zo dat de meerwaarde van de duurdere band zit in:
- fractionele lagere rolweerstand
- iets lager gewicht (vaak ook een lagere lekbestendigheid hierdoor)

Als ik jouw was zou ik een conti 4000s kopen bijvoorbeeld. Prima prijs/kwaliteit, prima levensduur en prima lekbestendigheid.
Zo zou je ook een vittoria open corsa aan kunnen schaffen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 apr 2014 16:06

Hoe duurder de band, hoe sneller hij op is. Beetje kort door de bocht, maar over het algemeen waar.

Voor de gemiddelde toerder voldoen een goedkoop bandje prima. Heb j er wat meer voor over rijd het net wat fijner.

Maar opzich zijn de duurdere bandjes bij diverse webshops veel goedkoper te krijgen.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 apr 2014 20:20

japiecarbon schreef:Hoe duurder de band, hoe sneller hij op is. Beetje kort door de bocht, maar over het algemeen waar.
Voor de gemiddelde toerder voldoen een goedkoop bandje prima. Heb j er wat meer voor over rijd het net wat fijner.
Maar opzich zijn de duurdere bandjes bij diverse webshops veel goedkoper te krijgen.
+1! Kijk bijvoorbeeld hier maar eens naar de Michelin Pro 4 Service Course, de gewone Continental Grand Prix of de Vittoria Robino Pro III. Wil je een iets lichtere band en wat meer geld uitgeven, dan kosten de Continental Grand Prix 4000S en de Vittoria Open Corsa Evo SC ook nog lang geen € 40/stuk. En misschien vind je ergens anders nog wel gunstiger aanbiedingen, gewoon even 'Googlen' ;) .
Verder kun je altijd 'pech' hebben en al na één rit een flinke snee in je nieuwe band hebben. Dat is ons allemaal wel eens overkomen :( .
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 24 apr 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 24 apr 2014 20:21

Conti 4000S is inderdaad een goeie band en vrij duurzaam. Bij Hopmans koop je die voor € 27,50.
prj

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 24 apr 2014 20:26

prjz schreef:Conti 4000S is inderdaad een goeie band en vrij duurzaam. Bij Hopmans koop je die voor € 27,50.
De Vredestein Fortezza Tricomp is een vergelijkbaar bandje, alleen iets goedkoper. Ik ben vorig jaar overgestapt en merk geen verschil (behalve dan in prijs).

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 25 apr 2014 00:48

Sommige merken verkopen in de duurdere versie verschillende types. Merken zoals Michelin Pro 4, Panaracer Race Type Evo2, maar ook de Vredestein Senso. Een lichtgewicht versie, een all-round (duurzamere) versie, en nog een sterkere versie (nog duurzamer). Vaak zijn de banden allemaal even duur, maar is de zwaarste versie vaak het duurzaamst... Zit dan ook het meeste rubber in verwerkt, maar is iets minder soepel.

spaakiespaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mar 2014 18:58

spaakiespaak 25 apr 2014 03:17

Qua levensduur zijn sommige dure banden juist belabberd. Heb een tijdje op Ultremo R gereden, perfecte grip maar wat gingen die dingen snel lek als je vanaf de zijkant een betonplaat aantikte.

Waarbij de victoria Rubino's (goedkoopste band), haast niet verslijt/moeilijker lek te krijgen, maar die dingen glijden alle kanten op bij nat wegdek op putdeksels (vanwege het harde rubber).

Rijd nu met Schwalbe Durano (maar ieder heeft zijn voorkeur).

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 25 apr 2014 07:29

Ook eens met advies mbt de Schwalbe Durano. Vouw band niet te zwaar, goede grip, goede levensduur en zeer goede lekbestendigheid. Voor mij de belangrijkste criteria en een tientje of zo per band meer vind ik dan weer niet belangrijk.
CT

alpine03@hotmail.com
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2014 14:58

alpine03@hotmail.com 25 apr 2014 15:50

QQleQ schreef:Het forum staat vol met ervaringen over buitenbanden, ook wat betreft levensduur en prijs. Heb je de zoek-functie al gebruikt?
Ben nog nieuw op het forum, maar bedankt.
"Al je gelukkig wilt worden, moet je dingen doen waar je gelukkig van wordt" (J. Cruijff).

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 apr 2014 15:55

Welke banden kosten 40 euro per stuk?
Welke goedkope banden had je met de scheurtjes?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie