Aanstaande zondag beleeft hij zijn vuurdoop. De nieuwe Lapierre Pulsium gaat meestrijden in Parijs-Roubaix als weapon of choice voor de Team FDJ renners.

SAT en PowerBox

De Pulsium is met de voorjaarsklassiekers in het achterhoofd ontworpen. Dus is het een fiets met de juiste balans tussen stijfheid en comfort geworden. Met veel aandacht voor het dempen van trillingen. In de overgang van liggende buis naar de achtervork zit de SAT-techniek, Shock Absorption Technology. Een elastomeer-verbinding die veel trillingen wegneemt. En zoals we weten: Minder vibraties helpt vermoeidheid tegen te gaan, je blijft langer fit. Niet onbelangrijk bij lange slopende klassiekers als P-R.

En als je dan later in de koers nog relatief fit bent, is het wel fijn als je fiets stijf genoeg is de power uit de benen direct om te zetten in voorwaartse snelheid. Volgens Lapierre zijn ze daar met de Pulsium heel goed in geslaagd. Ze gebruiken in de Pulsium de PowerBox technologie. De staande buis is vormgegeven voor optimaal comfort en de carbon layup is zo dat de fiets stijf is op de plaatsen waar het er toe doet. De Trap Door onder het bracket biedt ruimte aan de Di2 batterij.

Meer info: lapierrebikes.com